Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Yukarı
Filtre
Kategoriler
{{ FILTERS.VARIANTS.TYPE1_NAME }}
{{ FILTERS.VARIANTS.TYPE2_NAME }}
Marka
Model
{{ FILTER.NAME }}
Fiyat
{{ SELECTED.TEXT }} ×
HEPSİNİ SİL ×
Toplam 3453 ürün bulunmaktadır.

Oto Yedek Parça

Oto yedek parça araştırın çeşitli sistemlere içerisinde bulunan bazı parçaların artık işlevini yitirmiş olması, kaza veya deformasyon gibi nedenlerle kullanılamayacak hale geldiği zamanlarda aracın orijinal parçasının çıkartılarak yerine yedek parçasının takılması sırasında kullanılmakta olan araç parçalarıdır.

Değiştirme sırasında özellikle yedek parça seçimi yaparken aracın orijinal parçalarının tercih edilmesi uzun süre kullanım imkanı sağlamakta olup böylece aracın en yüksek verimlilikte çalışmasına da yardımcı olmaktadır.

Oto yedek parça isimleri kendi içerisinde 7 ana başlığa ayrılmakta olup bu sistemlerin aktif olarak çalışabilmesi için içerisinde çeşitli parçalar yer almaktadır. Bu parçaların herhangi bir sorun ile karşılaşmış olması halinde kullanılması mümkün olmayan veya kullanımı sırasında dezavantaj sağlayan parçaların mutlaka oto yedek parça kullanılarak değiştirilmesi gerekmektedir.

Bu sistemler genel olarak şöyle sıralanabilir;

  • Araç tahrik sistemleri-güç aktarma organları
  • Şasi
  • Gövde
  • Motor
  • Yürür aksam
  • Araç iklimlendirme sistemi
  • Oto elektrik

Araç Tahrik Sistemleri-Güç Aktarma Organları

Araba parçaları içerisinde özellikle araç tahrik sistemleri önemli bir göreve sahip olmakta olup motorun çalışır vaziyette olduğu durumlarda aracın hareket etmesini sağlayan gücü aktaran organlar olarak bilinmektedir.

Bu parçaların her birinin farklı bir görevi bulunmakta olup araç modellerine göre de bazı özellikleri farklılık göstermektedir. Güç aktarma organları ise şöyle sıralanabilir;

  • Debriyaj
  • Şanzıman
  • Diferansiyel
  • Aks

Araçlarda bulunan debriyaj özellikle aracın kaldırılması sırasında motorda üretilmiş olan dönüş hareketini şanzımana iletmekte olup veya bu dönüş hareketinin aktarımını kesen sistem olarak bilinmektedir.

Vites geçişlerini sürüş sırasında yerine getirebilmek için mutlaka debriyaj sistemine ihtiyaç duyulmakta olup aynı zamanda aracın kaldırılması sırasında da vites kutusuna giden aktarımı keserek aracın yakıtının motor ile buluşmasını sağlamaktadır.

Araçlarda bulunan şanzıman ise vites kutusu olarak da adlandırılmakta olup motordan gelen dönüş hareketinin hızını ve torkunu değiştirmektedir.

4 çeken araçlarda vites kutusu ile şaft mili arasında özel olarak dağıtıcı bir dişle kutu bulunmakta olup bu kutu şanzımanın çıkış hareketine ön akslara iletmektedir.

Şasi

Motorlu araçların gövdeleri 2 ana bölümden oluşmakta olup bu bölümler genel olarak şahsi olarak adlandırılsa da diğer bölüm karoseri olarak adlandırılmaktadır.

Şasi araçta motor aksamı, aktarma organları ve elektrik bulunan ve aynı zamanda yürür vaziyette olan yarı araç olarak da adlandırılmaktadır. Şasi ile ilgili herhangi bir problem söz konusu olduğunda otomotiv üreticileri yürüyüş şasi üretimi yapmakta olup çeşitli fabrikalara bunları göndererek araçta herhangi bir kaza durumu olması halinde hasarlı şasi gövdeden tamamen ayrılmakta ve yedek parça olarak yenisi yerine kullanılmaktadır.

Özellikle çok az hasarlı şasi üzerinde düzeltme işleminin yapılması daha sonra ciddi problemlere neden olabileceği gibi aracın güvenliğini de azaltacağı için mutlaka yedek parça ile yani yeni bir parça ile değiştirilmesi gerekmektedir.

Karoseri ise farklı parçaların ayrı ayrı üretilerek daha sonra kaynak ya da perçin yolu ile birbirlerine birleştirilmesi sonucunda ortaya çıkmakta olup özellikle yeni nesil araçlarda karoser ile şasi aynı anda üretilmektedir.

Bu araçlarda ağırlığın azalması ve bütünlüğün oluşturulması bakımından daha güvenli bir araç sistemi oluşturulmakta olup saç yapıdan oluşan bu sistem aracın dış yapısını, dizaynı, bütünlüğünü ve şeklini oluşturmaktadır.

Gövde

Aracın gövde kısmı ise kaporta ve iç donanımlardan oluşmakta olup her birinin görevi farklı olmaktadır.

Aracın kaporta kısmı içerisinde bulunan parçalar şöyle sıralanabilir;

  • Araç tavanı,
  • Kapılar,
  • Bagaj kapağı,
  • Motor kaputu,
  • Ön çamurluklar,
  • Arka çamurluklar,
  • Arka omuz,
  • Ön tampon,
  • Ön ızgara,
  • Arka tampon,
  • Kanat (spoiler),
  • Ön camlar,
  • Arka camlar,
  • Yan camlar,
  • Yan aynalar. 

Tüm bu parçalar aracın kaporta kısmını oluşturmakta olup özellikle araç satın alınırken en çok dikkat edilen parçaları da oluşturmaktadır. Bu parçalarda herhangi bir değişiklik söz konusu olması aracın daha önce kazalı olduğunu göstermekte olup oto yedek parça kullanılarak yeniden kullanılmaya devam edilmiş olması ise orijinal parçalarla gerçekleştirildiğinde aracın orijinal halini korumaya devam etmektedir.

Aracın iç donanımları ise aracın iç kısmında yer alan ön bölümü oluşturmaktadır. Bu bölümde bulunan parçalar ise şöyle sıralanabilir;

  • Direksiyon,
  • Gösterge paneli,
  • Göstergeler,
  • Ön panel (ön göğüs),
  • Ön konsol,
  • Torpido gözü,
  • Vites kolu,
  • Orta konsol,
  • Kolçak (kol desteği),
  • Dikiz ayna,
  • Sürücü ve yolcu koltukları,
  • Müzik sistemi,
  • Klima sistemi,
  • Yol bilgisayarı
  • Navigasyon sistemi

Tüm bu parçalardan oluşan iç donanım ise herhangi bir problem olduğunda oto yedek parça kullanılarak en rahat şekilde değiştirilebilecek parçalar olarak kabul edilmektedir. Doğrudan ulaşılması mümkün olan bu parçaların aktif olarak kullanılmış olması durumunda genellikle sık sık bozulmalara neden olmaktadır.

Motor

Araştırın yapı taşını oluşturan motor özellikle yedek parça olarak en çok ihtiyaç duyulan ürünlerdir. Aynı zamanda oto yedek parça fiyatları içerisinde de maliyeti en yüksek parçalar içerisinde yer almaktadır.

Yakıtın yanmasıyla oluşan kimyasal enerjiye hareket enerjisine çevirmekte olan motor arabaların hareket etmesine yardımcı olmakta ve çoğunlukla aracın ön kısmında yani kaput bölgesinde yer almaktadırlar.

Arabalar içerisinde kullanılan motor çeşidi içten yanmalı motor olmaktan ve genellikle de 4 zamanlı motor kullanılmaktadır.

Yürür Aksam

Araba parçaları içerisinde yer alan yürür aksam sistemi kendi içerisinde 4 farklı parçadan oluşmakta olup bu parçaların her biri farklı görevlere sahip olmaktadır. Özellikle ülkemizde yol şartları nedeniyle en çok araçlarda hasar görülen. Yürür aksam parçalarında olmakta ve bu da en çok oto yedek parça içerisinde ihtiyaç duyulan parçaların yürür aksam parçaları olmasına neden olmaktadır.

Bu parçaların mutlaka düzenli olarak bakımlarının ve kontrollerinin yapılması gerekmekte olup özellikle aracın daha konforlu bir şekilde sürülebilmesi ve daha güvenli bir sürüş için oldukça gereklidir. Yürür aksam sistemi içerisinde yer alan parçalar şöyle sıralanabilir;

  • Direksiyon
  • Süspansiyon
  • Fren sistemi
  • Tekerlek

Direksiyon bunlar içerisinde aracın yönlendirilmesini sağlayan bir sistem olup sürücünün aracını hangi yöne gitmesini istiyorsa o yöne yönlendirilmesini sağlamaktadır. Son yıllarda üretilmekte olan araçlarda hidrolik direksiyon sistemleri bulunmakta olup aracın daha kolay döndürülmesini sağlamaktadır.

Bunun yanı sıra elektrik yardımlı direksiyon sistemleri de en yaygın olarak kullanılan direksiyon sistem çeşitleri içerisinde yer almakta olup direksiyon kullanımı sırasında simit ile oluşturulan döndürme hareketi direksiyonda yer alan dişli kutusu tarafından kuvvete artırmaya ve böylece doğrusal harekete dönüştürmeye yardımcı olmaktadır. Bu hareket direksiyon rot kolları sayesinde tekerleklere iletilmekte ve araç istenilen yöne doğru hareket ettirilmektedir.

Yürür aksam içerisinde yer alan bir diğer parça ise süspansiyon olup bu parça özellikle yoldan gelen darbe ve titreşimlerin sürücü ve araç gövdesini etkilemesini engellemekte olup darbe ve titreşimleri söndürmek işte ve aynı zamanda aracın ağırlığını, üzerinde taşıyan aracın yol tutuşunu ve lastiklerin yola sürekli olarak temasını sağlaması nedeniyle oldukça önemlidir.

Fren sistemi aracın hareket ettirilmesi sırasında durmasına olanak sağlamakta olup aynı zamanda hızın azaltılması ve duran aracın sabitlenmesi için de kullanılmaktadır. Araçlarda günümüzde en yaygın olarak kullanılan fren sistemi hidrolik fren sistemi olup sürücülerin rahat bir şekilde fren yapmasını ve aynı zamanda el frenini çekmesini sağlamaktadır.

Devamı Daha Az
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.