Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Yukarı

GOODYEAR AKÜ TAKVİYE KABLOSU

Ürün Kodu : GDY 701036
1.435,28 TL
GOODYEAR AKÜ TAKVİYE KABLOSU Bir akü takviye kablosu, aracın aküsünün boşaldığında veya başlatılamadığında kullanılan bir araçtır. Başka bir aracın aküsüyle bağlantı kurarak, boşalmış veya zayıf aküyü şarj etmek ve aracı çalıştırmak için kullanılır. Ürün Adı: Goodyear Akü Takviye Kablosu 3 Metre Malzeme: • İletken Malzeme: Yüksek kaliteli bakır veya bakır alaşımı bilgisi( %94 Al - %6 Cu) • Malzeme: Poliproplen (EK-1), yanmaz, insan sağlığına zararı yoktur. • Kablo Dış Yalıtımı: Aşınmaya dayanıklı PVC malzemeden üretilmiştir. • Bağlantı Uçları: Yüksek mukavemetli metal malzeme. Teknik Özellikler: • Uzunluk: 3 metre ( 2 maşa için de uçtan uca olan ölçü) olmalıdır.1 adet siyah ve 1 adet kırmızı renkte. • Kablo kalınlığı 9,20 mm dir. İletken : Ürün Kesit Kablo Tel Sayısı Tek Tel Çapı Damar Sayısı Akü Takviye Kablosu 16 mm² 270 0,30 mm 1 • Nominal Akım Kapasitesi: 220 Amper--6 V, 12 V, 24 V değerleri için uygundur. • Çalışma Sıcaklık Aralığı: -40°C ile 75°C arası. • Esneklik: Düşük sıcaklıklarda bile esneklik sağlayacak özelliktedir. • Özel Vinil Kaplama Kıskaçlar tamamen izole edilmiş olup kısa devre yapmaz, güvenli kullanım sağlar. Renk ve Tanımlama: Aşağıdaki görselde (maşa uçları) belirtildiği + kutup kırmızı, - kutup siyah renktedir. • Her bir kablo, kullanımı kolay ve depolamayı pratik hale getiren bir çanta içinde sunulmalıdır. Akü Takviyesi Aracınızın akü ömrü dolmamasına rağmen aküdeki enerjinin tükenmiş olduğu durumlar söz konusu olabilir. Böyle durumlarda aküyü tamamen değiştirmek yerine bir takviye işlemi yapılır. Akü takviyesi, aynı amper gücüne sahip olan iki akü arasında yapılır. Bu akülerden dolu olandan alınacak enerjisinin boş olan aküye transfer edilmesine akü takviyesi denilir. Akü takviyesi yaparken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır: • Kablo bağlantılarını doğru şekilde yapın ve karıştırmamaya özen gösterin (pozitif ile negatif kutupları). • Kırmızı ve siyah kabloların temas etmemesine dikkat edin, aksi takdirde kısa devre olabilir. • Her iki aracın da kontaklarını kapalı tutun ve el frenini çekin. • Aküdeki asitlerin cildinize temas etmemesi için eldiven ve koruyucu gözlük gibi güvenlik ekipmanları kullanın. Eğer bu adımları uygulamanıza rağmen araç çalışmıyorsa, aküde daha ciddi bir sorun olabilir ve profesyonel bir yardım almanız gerekebilir. Akü Takviyesi Nasıl Yapılır? Akü takviyesi yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Aksi takdirde büyük sorunlar oluşabilmektedir. Akü takviyesinde yapılması gerekenler; • Her iki aracında motorunu ayrıca radyo ve tavan lambası gibi elektrik harcayan aksamları da kapatılmalıdır. • Akü takviye kablolarının ve akünün amper değerinin birbirine uygun olması gerekmektedir. • Eğer akü başlarında plastik koruyucular var ise çıkartılmalıdır. • İlk olarak takviye kablosunun kırmızı ucunu aküsü boş olan aracın + ( artı) kutbuna, diğer ucunu da aküsü dolu olan aracın + ( artı ) kutbuna bağlamak gerekir. • Akü kablosunun siyah ucunu, yani - (eksi) kutbu dolu olan akünün – (eksi) kutbuna, diğer ucunu ise boşalmış olan akünün olduğu aracın kaportasında herhangi bir metal bölüme bağlamalısınız. • Kabloların motorun hareketli aksamlarıyla temas halinde olmadığına dikkat edilmelidir. • İlk aküsü dolu olan araç çalıştırılmalıdır. Aradan 4– 5 dakika zaman geçtikten sonra aküsü boş olan araç çalıştırılmalıdır. • Her iki aracıda çalıştırdıktan sonra aküsü dolu olan araç ile rölanti devrinde sabit olarak 2-3 dakika çalıştırılmalıdır. • İki araçta çalıştıktan sonra ilk aküsü takviye edilen aracın kabloları sökülür. Daha sonra ise akü takviye eden aracın kabloları sökülür. Kablolar çıkartılırken önce – ( eksi ) kutuplarının daha sonra + ( artı ) kutuplarının çıkartılması gerekmektedir. Akü Takviyesi Bağlantı Şeması Start -Stop Akülerde Takviye • Her iki aracı da birbirine yakın olacak şekilde hazırlayın, Araçlar birbirine temas etmemelidir. Aksi taktirde pozitif kutuplar bağlandığında elektrik akışı meydana geleb
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.